April

09:29

April är slut! Våren är här! Sommaren närmar sig med stormsteg! Jag gillar utropstecken!!!!!!!

Jag ska jobba idag, så om ni är borgerliga nog att skippa första maj (för min del: prekariatet osv, vad ska en stackars timanställd student göra?) kan ni ju komma till SF-bokhandeln och eh... shoppa istället! Ja! Det gör ni! Ni hinner säkert med båda till och med!

Den här månaden har jag läst så mycket böcker att... det är jättemycket böcker (FÖRLÅT MEN JAG KOM INTE PÅ NÅGON BRA LIKNELSE OKEJ). Nämligen såhär många:

50. Bjäran (PAX #4), Åsa Larsson, Ingela Korsell & Henrik Jonsson
49. Mylingen (PAX #3), Åsa Larsson, Ingela Korsell & Henrik Jonsson
48. Grimmen (PAX #2), Åsa Larsson, Ingela Korsell & Henrik Jonsson

47. Nidstången (PAX #1), Åsa Larsson, Ingela Korsell & Henrik Jonsson *
46. Virtuell våldtäkt, Caroline Engvall *
45. Legend: The Graphic Novel, Marie Lu, Leigh Dragoon & Kaari *
44. Kickar, Staffan Cederborg *
43. Maggot Moon, Sally Gardner *
42. Trouble is a Friend of Mine, Stephanie Tromly *
41. Vild (Spirit Animals #1), Brandon Mull *
40. Half bad: Ondskans son (Half Bad #1), Sally Green *
39. Vanishing Girls, Lauren Oliver
38. Leonora och glasplaneten, Helen Johansson *
37. Oliver and the Seawigs, Philip Reeve & Sarah McIntyre*
36. Fallet med den försvunna enhörningen, Daniel Edelfeldt *
35. Ringar på svart vatten, Gull Åkerblom *
34. Den röda pyramiden (Kanekrönikan #1), Rick Riordan
33. Den ökända historien om Frankie Landau-Banks, E. Lockhart

Totalt: 18!!!!!
Gillade mest: Kanske inte helt oväntat, med tanke på hur otroligt mycket jag hypar Lauren Oliver, men Vanishing Girls! Och Trouble is a Friend of Mine var så rolig att jag typ satt och skakade av skratt.
Gillade minst: Har läst flera den här som jag varken ogillade eller kände något speciellt för. Till exempel Oliver and the Seawigs eller typ... (förlåååååt) Kickar.
Största överraskning: Mylingen! Alltså jag var inte ÖVERDRIVET imponerad av de två första böckerna i serien, men alltså Mylingen. MYLINGEN.
Största besvikelse: Den röda pyramiden, läs recensionen för motivering.

Du kanske också gillar

1 kommentarer

Instagram

Populära inlägg