Kaosutmaningsuppdatering

11:01

Maj är här och jag är en, alltså EN punkt ifrån att klara Kaosutmaningen. De jag har kvar att välja på är:


4. Läs en bok vars författare var under 20 när hen skrev den.
5. Läs en bok av en författare med initialerna M.M. 
8. Läs en bok med en huvudperson som bloggar.
12. Läs en bok vars titel innehåller fler än sju ord
14. Läs en bok där nycklar spelar en stor roll.
17. Läs en bok vars omslagsbild består av ett mönster.
18. Läs en bok vars filmatisering du såg innan du visste att det fanns en bok.
20. Läs en bok som till viss del (eller helt) utspelar sig på internet.
21. Läs en bok med idrottsanknytning.
23. Läs en bok inom en genre du vanligtvis inte läser.
25. Läs en bok med en flagga på omslaget.
26. Läs en bok om en skolklass.
30. Läs en novellsamling.
32. Läs en bok som utspelar sig i Malmö.
33. Läs en bok du fått av någon annan.
34. Läs en bok på vers.

Jag håller i och för sig på att läsa en bok med en huvudperson som bloggar. Började läsa Melina Marchettas nya (som i ny på svenska) Ett folk utan land, men fastnade inte... Annars hade ju punkt 5 varit avklarad med den.

MEN! Vad har ni för tips för punkterna jag har kvar? Naturligtvis vill jag ju helst vara överambitiös och pricka av alla...

Du kanske också gillar

5 kommentarer

  1. Till punkt 8 kan jag rekommendera "Lex bok". Michelle Magorian har ju skrivit ett gäng böcker, jag har bara läst "God natt, mister Tom", men den var mycket bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Lex bom har jag ju varit sugen på länge, så det borde jag ju ta tag i. Godnatt Mister Tom har jag läst - en av mina favoritböcker från när jag var liten!

      Radera
  2. För författaren under 20 kanske Outsiders av S.E Hinton. Hon var 15 eller 16 när hon skrev den. Och för idrottsanknytning: Om du vågar av Megan Abbott.

    SvaraRadera
  3. Hej Anna! Förlåt, jag hade inte hunnit med att lägga upp något på min blogg om kaosutmaningen. Nu finns det både en sida och ett inlägg:
    http://havsdjupens-sal.blogspot.se/2015/05/kaosutmaningen-2015.html
    http://havsdjupens-sal.blogspot.se/p/kaosutmaningen-2015.html
    Tack för att jag får vara med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är du tillagd :) Sorry för seghet, händer för mycket runtomkring...

      Radera

Instagram

Populära inlägg