April

12:12

Eftersom jag inte kommer hinna läsa klart något av det jag håller på med just nu är det lika bra att jag sammanfattar månaden redan idag. Spännande att jag lyckats läsa typ 1. väldigt många böcker för lite yngre åldrar, 2. två författare två gånger. 3. tre klassiker (både Matilda och Tordyveln flyger i skymningen tycker jag definitivt går in under barn- och ungdomsklassiker. Och så har vi Candide förstås). Nåja, till listan.

I april läste jag:
32. Varelserna: Emmas bok, Magnus Nordin
31. Tordyveln flyger i skymningen, Maria Gripe (omläsning)
30. Candide eller Optimismen, återberättad av Oscar K., Voltaire *
29. Matilda, Roald Dahl
28. Flickan i de vindlande gångarna, Moa Eriksson Sandberg
27. Den första flickan skogen möter, Moa Eriksson Sandberg *
26. Avgrundens änglar, Magnus Nordin
25. Expeditionen, Bea Uusma *

Totalt: 8 st.
Bästa bok: Expeditionen!
Sämsta bok: Avgrundens änglar. Sorry, men jag och Magnus Nordin verkar fortfarande inte som någon höjdare. Jag är helt enkelt inte såld än, but I keep on trying.
Största överraskning: Den första flickan skogen möter var inte alls vad jag trodde, men var mycket bra!
Största besvikelse: Avgrundens änglar. Alltså går alltid in med jättehöga förväntningar när jag ska läsa Nordins böcker och så skiter det sig alltid.
Den här boken var precis som jag förväntade mig: Matilda! Har faktiskt inte läst den tidigare (skandal!) men hört så himla mycket fint om den. Och precis så fin var den!


För övrigt 1: jag varit hos studievägledare idag och pratat om att DOKTORERA. Får svindel, men tänker att jag faktiskt kan göra det här. Är så. så. så. så. pepp. Det verkar så himla kul att läsa masterprogrammet i litteraturvetenskap så jag vill göra det nuuuu.

För övrigt 2: jag tänker ta ledigt över helgen! Uppsatsstress + feber som gör kroppen helt urlakad + min fina fästman kommer hem på långhelg + känner mig lite stressad över bloggen just nu. Så vi ses på måndag istället, okej?

Ha en supertrevlig valborg och glöm inte att dricka lite så ni är pigga nog att fira FÖRSTA MAJ!
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Har också läst några böcker av Magnus Nordin som inte har fallit mig i smaken. Men måste säga att jag gillade hans bok "Djävulens Märke", den var ganska bra faktiskt. C:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså jag har bara läst fyra böcker av honom, men jag tror att grejen liksom är att det LÅTER så himla bra, och sen är inte utförandet så bra som jag förväntar mig...

      Radera

Instagram

Populära inlägg