Bokbloggsjerka 11 - 14 april

10:42

Såhär låter frågan den här veckan:

Har du någonsin råkat ut för att du inte alls känner för att läsa någon av de böcker som står i din bokhylla? Om ja, vad gjorde du åt det? Om nej, tror du att det någonsin kommer att hända dig?

Ja, det har hänt mig, många gånger. Det händer jätteofta när jag blir stressad. Jag bara tittar och tittar och ingenting känns lockande. Jag har delvis lite den känslan nu. Jag har böcker som jag tidigare supergärna ville läsa – Allegiant och Stad av glas – men nu går det liksom inte. Jag orkar inte andas dystopier hela dagarna i mitt uppsatsskrivande, och sen fortsätta läsa dystopier/fantasy när jag pausar. Jag brukar försöka kurera mig med något lätt. Den här gången blev det ungdomsthrillers, och jag är faktiskt (konstigt nog) jättesugen på att läsa Sofie Sarenbrants Visning pågår trots att jag i vanliga fall inte alls läser deckare.
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

11 kommentarer

  1. Så där kan det ju bli ibland, om man läst på tok för mycket mörkt och deppigt så kan det vara skönt att bryta av med något mer lättsamt.

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att det är fler som uppsatsskriver!

    SvaraRadera
  3. Visning pågår kan jag som gillar deckare rekommendera i alla fall :) En lättsam bok med högt tempo där man klurar i vem som är mördaren och nej får inte var den och kanske är det den tankar :) Fastnar man i en genre kan man behöva pausa lite, jag försöker verkligen variera mitt läsande.

    SvaraRadera
  4. Ett knep kan vara att traska hem till en vän och stirra i deras bokhyllor, jag blir alltid jättesugen på massor av böcker hemma hos andra :)
    Sen är det bara att hålla tummarna för att man får låna dem också

    SvaraRadera
  5. Ett verkligen bra sätt att bryta är nog att byta genré och ta något ur en genré som man vanligtvis inte läser.

    SvaraRadera
  6. Ibland är det helt okey att bara vila hjärnan.

    SvaraRadera
  7. Det kan bli för mycket om man läser samma typ av böcker för mycket!

    SvaraRadera
  8. Det händer mig också :) Jag behöver definitivt variera min läsning för att hålla läslusten uppe.

    SvaraRadera
  9. Att överdosera i en favoritgenre är ganska trist, har också råkat göra det.

    SvaraRadera
  10. Jag har inte alltid lust på alla böcker i min hylla, men vanligtvis brukar det åtminstone finnas minst en som lockar mig. Bara inte just nu, eftersom jag har utmattningsdepression...

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg