Top Ten Bookish Things (That Aren't Books) That I'd Like To Own

08:46

Oj, den här veckans Top Ten Tuesday tyckte jag var supersvår. Det jag mest vill ha är ungefär tusen tatueringar, men inga idéer som jag vill avslöja här (förutom en skräcksleeve, men det har jag ju redan sagt!).

  1. Fler litterära tatueringar
    Och ja, den här få vara med på listan. Utfyllnad, ni vet. Eftersom jag ändå inte lär få ihop tio punkter.

  2. Ett bibliotekMed hyllor på hela väggarna, ett skrivbord, två djupa fåtöljer (helst i sammet), en fluffig matta, stora fönster (helst en hel fönstervägg), gångar högt uppe så en kommer åt böckerna som står högt upp och kanske en öppen spis!

  3. Affischer med litterära motiv
    Jag har en fantastiskt fin som jag fick från Massolit (då Forma) i höstas med motiv ur Nordiska väsen. Dock är det annars mest musiktavlor vi har här hemma. I och för sig är vi även extremt dåliga på att få upp våra tavlor... Men Beatles hänger på väggen. Johnny Rotten, The Clash och Keith Richards står och väntar på att bli upphängda! Jag har meddelat min sambo att jag vill ha en med omslaget till Harry Potter och Dödsrelikerna när han känner för att skämma bort mig med något fint.

  4. En tavelhylla att ställa fina böcker på
    Jag har länge tänkt att jag ska köpa en sån här och sätta upp någonstans så att jag kan ställa mina finaste böcker på. Och sen ska jag byta varje vecka. Vet dock inte var jag vill ha den, så det har liksom fått vänta.

  5. En stringhylla
    Jag har redan en stringhylla med svarta sidor och vita hyllplan i sovrummet. I den förvarar jag mest skönhetsprylar. Om jag hade en till skulle sidorna vara svarta, hyllplanen i valnöt och den skulle sitta i köket. I den skulle alla våra jäkla kok- och matböcker stå (ja, vi har waaaay too many), samt pärmar och tidsskriftshållare med recept/mattidningar.

  6. Doktorsexamen i Litteraturvetenskap
    Just nu lever jag efter filosofin att ju fler gånger jag säger det, desto större chans att det händer. Om jag upprepar tillräckligt många gånger att jag VILL VILL VILL det här så MÅSTE det ju till slut hända. Eller hur?


__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Ett bibliotek vore inte helt fel :-)

    SvaraRadera
  2. Ditt bibliotek låter mysigt.. Och många bra punkter på listan!

    SvaraRadera
  3. Jag är helt säker på att om man upprepar något tillräckligt många gånger så blir det så :)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg