Mars

08:36

Alltså, vad sjutton hände med mars?! Tycker den här månaden har varit typ tretusen år lång. Tycker knappt att jag läst någonting, men uppenbarligen - om en tittar på listan - så har jag ju det. 13 böcker! Visserligen är det bara tre böcker som är REN nöjesläsning (Om detta talar man endast med kaniner, Det handlar om dig och Panic), även om jag helt klart uppskattade andra böcker också (Sent i november, Prodigy, Legend och Champion). Och två är ju visserligen bilderböcker, en är en rätt tunn kapitelbok för barn och en är ett seriealbum. Men ändå!

I mars hann jag läsa dessa böcker:
24. Champion - Marie Lu
23. Panic - Lauren Oliver
22. Det handlar om dig - Sandra Beijer *
21. Vinterviken - Mats Wahl
20. Persepolis Del 1 - Marjane Satrapi *
19. Kulla-Gulla - Martha Sandwall-Bergström *
18. Legend - Marie Lu (omläsning)
17. Prodigy - Marie Lu
16. Om detta talar man endast med kaniner - Anna Höglund *
15. Sent i november - Tove Jansson
14. Sex gånger Lucas - Lygia Bojunga *
13. Putte i blåbärsskogen - Elsa Beskow
12. Söta Salma - Niki Daly *

Totalt: 13 st.

Bästa bok: Panic eller Prodigy! Alltså båda var så sjuuuuuuktsjukt bra. Och Det handlar om dig också!
Sämsta bok: Persepolis.
Största överraskning: Prodigy! Eftersom Legend var så himla förutsägbar trodde jag att Prodigy också skulle vara det. Men icke!
Största besvikelse: Hmmm, måste nog säga Persepolis här. Pga var så himla snygg, men tyckte den var rätt trist.
Den här boken var precis som jag förväntade mig: Det handlar om dig. Hade skyyyyhöga förväntningar på den här boken, men de infriade varenda en!
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg