Bokbloggsjerka 25 - 28 april

17:10

Åh, bästa dagen, fredag och lönedag! Och bokbloggsjerka, så klart! Den hittar du hos Annika. Veckans fråga lyder:

Känner du igen dig i något eller några av de påståenden som du kan läsa om på ”21 signs you´re suffering from a book hangover”?
Okej, jag tänker svara såhär:
1. You’ve started to take your lingering feelings for the hero/heroine a little too seriously. - Yep.
3. You find yourself casually using the fake slang from the book in your real-life conversations. - Ja.
4. You’ve started to think of “reality” as the world where the book takes place. - Oh yes.
5. You’ve ordered everything else the author has ever written. - För många gånger.
6. And furiously researched any possibility of a sequel - Japp.
7. Or any possibility of a movie adaptation. - Ja.
10. And the more beat-up it gets from dog-earing pages and marking passages, the more you love it. - Except I DON'T viker sidor, because YOU DON'T. Nej, men jag stryker under och sätter post-its. Jag tycker det räknas!
11. You feel irrationally jealous of people who haven’t read the book yet. - JA! Vill läsa alla bra böcker jag läst igen för första gången. Eh...
12. You’ve explored the book’s fan fiction community online. - Tja, jag är inte jätteinto det, men det har hänt!
15. You’ve bought jewelry based on the book, and worn it with pride. - Jaaaa! Och tatuering!
17. You’ve tried to make yourself move on by starting a new book, but it just isn’t the same. - Det här händer nästan FÖR ofta?!
18. Which makes you panic, because you might never find a story you love as much again. - Tänker det här superofta. För grejen är att det liksom aldrig blir som första gången igen. Så då måste en ju hitta något NYTT.
19. But, after some time, you inevitably do. - Ja, alltid <3
20. Because whether you realize it or not, there’s always room in your heart for another great book. - Mitt hjärta är fint på det sättet. Djur och böcker liksom, vad mer behöver en egentligen?
21. And the cycle starts all over again. - <3

__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

12 kommentarer

  1. Det var väldigt många ja-svar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, fast poängen är väl att jag liksom tagit bort de som jag skulle svara nej på ;)

      Radera
  2. Jag känner särskilt igen mig i nr 5-7. Lider av rätt mild bokbaksmälla vid jämförelse... ;)

    SvaraRadera
  3. Till och med tatuering! Det var inte dåligt. Jag nöjde mig med ett smycke.

    SvaraRadera
  4. En rejäl baksmälla med andra ord :)

    SvaraRadera
  5. Oj det var som f*n, va kul.
    Mia

    SvaraRadera
  6. Det där var ju faktiskt nästan alla punkter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag vet. Dock handlar det ju inte om VARJE bok (tack och lov..)

      Radera
  7. Usch nej, jag viker inte heller sidor i mina böcker! Men mina äldsta Harry Potter böcker har blivit så slitna att sidorna trillar ur och jag har fått tejpa ihop ryggen på dem för att jag har läst dem så många gånger, haha ^^

    SvaraRadera
  8. 10:an får mig att tänka på min pappa som så gärna badar med sina böcker. Ju mer de flyter desto bättre är dem, säger han. SÅ RESPEKTLÖST! :<
    aaaanyway du har blivit taggad på min blogg! :)

    SvaraRadera
  9. Du var värre än mig :) Skulle gärna hitta smycken från mina favoritböcker, men än så länge lyser de med sin frånvaro. Tatuering är väl inget för mig dock, finns för mycket att välja på...

    SvaraRadera
  10. Jag har nog aldrig drabbats av bokbaksmälla, för det var nog bara 20 som verkligen stämde in på mig, läsa en ny bok! jag köper visserligen gärna fler böcker av en författare vars bok jag gillat, men inte alla och inte så att jag slänger mig över att göra det direkt. Och filmatiseringar vill jag inte ha, den bästa filmversionen av boken finns redan i mitt huvud...

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg