Bokbloggjerka 18 - 21 april

10:07

Svår fråga hos Annika den här veckan, tycker jag. Men ska försöka mig på att svara i alla fall.

Vilken är den mest skruvade tv-serie/film du har sett i din favoritgenre?
Anledningen till varför jag tycker den här är så svår är för att min absoluta favoritgenre är mindfuck-filmer. Alltså filmer som går ut på att vara totalskruvade. Och ju mer skruvade, desto bättre. Om jag knappt förstår i slutet, då var det en bra film. Eftersom jag inte kommer på någon bättre så tänker jag säga Inception här. För att den vrider åt så många gånger att en inte vet vad som är upp och ned till slut, och jag ÄLSKADE den. Sjukt bra.

I tv-serie-väg blir det väl inte lika mycket sånt och jag kan nog inte säga att jag sett någon tv-serie jag skulle säga är skruvad, faktiskt.

För övrigt borde jag seriöst skriva ner alla filmer jag ser på samma sätt som jag skriver ner alla böcker jag läser. För det är svårt att komma ihåg vad jag sett när någon kommer med en sån här fråga. Okej, tar en av alla tusen skrivböcker jag har och börjar skriva upp alla filmer/tv-serier i så fort jag kommer hem från Östersund! Deal!
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

18 kommentarer

  1. Jag är inne på ditt spår, ju mer skruvat desto bättre! :)

    SvaraRadera
  2. Inceptipn ligger i mitt lilla dvd-bibliotek, nu ska jag bara se den också... Appropå att skriva upp film/tv - vill du göra det lätt för dig kan du registrera dig på imdb.com, fullt med fakta om filmerna och är lätt att sätta betyg.

    SvaraRadera
  3. En helt ny värld för mig :).

    SvaraRadera
  4. Jag håller med, jag gillar också filmer där jag inte riktigt är med på vad som hänt :)

    SvaraRadera
  5. Bra idé att skriva upp filmer man har sett.

    SvaraRadera
  6. Har inte sett något avsnitt av den.

    SvaraRadera
  7. Just den sorten jag inte gillar då ;-) Inception var jag helförvirrad av.
    PS Vad ska du göra i Östersund?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min sambo jobbar på Länstidningen fram till och med september, så jag är här och hälsar på honom över påsk :)

      Radera
  8. Inception har jag inte sett men det borde jag kanske....

    SvaraRadera
  9. Jag gillade Inception. Såg den dock med vetskap om vad som hände, så skulle kunna säga att jag fuskade... :)

    SvaraRadera
  10. Ja Inception var riktigt bra, jag fick se om den ett par gånger faktiskt för att fatta ;)

    SvaraRadera
  11. Gillar du Eraserhead då? Kom på nyss att det är den mest skruvade och sämsta film jag har sett.

    SvaraRadera
  12. Inception gillade jag också. Tänker på Matrix som också fick det att gå runt lite i huvudet: verkligheten är en illusion...

    SvaraRadera
  13. Inception är verkligen bra!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg