Resepackning

08:48

Som bekant är jag hemskt dålig på att resepacka böcker. Och nu... tja, idag åker jag till Östersund och hänger i en vecka. Min sambo jobbar 12-20 alla vardagar, så det är meningen att jag ska hänga på biblioteket och skriva uppsats. Typ så.

Så till att börja med behöver jag ju alla uppsatsböcker jag ska. Hela Legendtrilogin. Sex teoretiska böcker. Totalt nio stycken, med andra ord. Sen vill jag ju plocka med mig lite nöjesläsning också.

Igår var jag på biblioteket för att lämna tillbaka böcker som jag inte vill ha liggande hemma när jag är bortrest. Råkade även plocka med mig Matilda av Roald Dahl, för jag har nämligen inte läst den (jag vet, hemskt dåligt). Nu äter vi! har jag inte läst, så även den får följa med. I läsplattan har jag väl inte så mycket jag egentligen vill läsa (är hemskt dålig på att använda den. Har lite recex och Den store Gatsby i den bara), men jag plockar nog med mig den ändå. Och sen får det nog räcka. För 1. jag kommer flyga = 1 timmes resa istället för nästan 6. och 2. all himla vaken tid ska jag skriva skriva skriva på den där himla himla uppsatsen vars grovis som ska in nästa onsdag. Och kramas med min fina pojkvän förstås.

Men frågan är ju: Hur sjutton får jag plats med allt det här?!

__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg