Divergent - filmen

08:22


För lite mer än en vecka sen var jag på smygpremiären av Divergent. Trots att jag och Alexandra i förväg försökte att inte hispa upp oss alldeles för mycket var det i princip omöjligt. Så det är nästan en underdrift att säga att mina förväntningar inför filmen var S-K-Y-höga.

Nåja. Det allra största problemet hade visat sig redan innan filmen. Shailene Woodley. Hon är och kommer aldrig bli Tris för mig. Förstår verkligen inte castingen. Tänkte hela tiden innan att "jaja, det kanske visar sig vara okej i alla fall". Nepp. Det kändes inte bättre av att se henne på duken.

Som helhet måste jag ändå säga att jag är rätt nöjd med filmen. Uriah fick för lite plats, Woodley var fel, en fick knappt veta vem Peter var förrän på slutet och hela slutet var ändrat. Det, och några andra grejer är jag missnöjd med, men över lag är jag faktiskt ganska nöjd. Inte för att den var vad jag förväntade mig - ingenting hade kunnat leva upp till mina förväntningar. Inte ens om jag hade gjort filmen själv. Men om vi inte går in och petar i detaljer så känns det rätt bra.

Angående castingen är jag också helt okej-nöjd. Förutom att Tris ska vara liten och Christina liksom ska vara stor och stark och (jag tycker) att Four är lite mindre manlig och har snedlugg så var det väl okej. Fastnade mer för Christina i filmen mer än jag någonsin fastnat för henne i boken. Och tja, jag kunde väl inte låta bli att tycka att Four var lite snygg, trots att han inte spelade så himla bra och lät som att han gav order exakt hela tiden.


__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg