10 snabba läs

08:30

Inte så mycket tid att läsa eller helt enkelt för stressad för att ta dig tiden att läsa en lite längre bok? Den här veckans Top Ten Tuesday är skapad för dig – temat är böcker som kan läsas i en sittning. Eller i vart fall himla fort.


1. Om detta talar man endas med kaniner, Anna Höglund Som en bilderbok fast för lite äldre. Superfin och viktig, men enkel och lättläst! 2. En bit av mig fattas, David Levithan Jag läste den här på en tågresa hem från Östersund, tror det tog mig max två timmar! Fin och gripande! 3. Ankomsten, Shaun Tan Ok, det här är i princip bara bilder, så den går fort att läsa. Finns ändå väldigt mycket djup + mycket att analysera. Hemskt fin.
4. Animal Farm, George Orwell Den här samlingens mest politiska bok. Kul och himla tunn. 5. The Melancholy Death of Oyster Boy and Other Stories, Tim Burton Här är ett gäng riktigt jäkla makabra noveller. Noveller är ju nice också, för om en har brådis behöver en ju inte läsa alla på en gång! 6. Coraline, Neil Gaiman För den som vill ha sig lite snabbskräck! 7. Önska bort önska nytt, Ingrid Olsson Är ju ett stort Ingrid Olsson-fan, och det var med den här som jag först insåg hennes genialitet! 
8. Through the Woods, Emily Carroll Skräcknoveller i serieformat! Mycket bilder och lite text = the shit! 9. The Sleeper and the Spindle, Neil Gaiman Ah, insåg precis att jag tydligen har med 2(Gaiman+Ridell) i den här listan, men det är väl ok, right? I alla fall när det är så himla bra! 10. Nimona, Noelle Stevenson Serier i en volym går ju väldigt fort att läsa! Den här är rolig och fin.

Klart slut! Är det någon ni är sugna på? Eller kanske rentav läst?

Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. Spännande tips :) Blir åter påmind om att jag borde läsa något av Shaun Tan.

    Vad snygg bloggen har blivit, förresten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det borde du verkligen! Jag har älskat allt jag läst av honom! Och tack :)

      Radera
  2. Läste nyss Ankomsten. Var tidigare skeptisk till berättelser med så mycket bilder och så lite (inga) ord (rädd för att inte förstå), men efter att jag började läsa en kurs om bilderboken har jag verkligen utvecklat mitt bildläsande. Gillade Ankomsten!
    Blev sugen på Coraline.

    SvaraRadera
  3. Through the Woods hade så fint omslag att jag la till den på min goodreads bara därför! Den verkar spännande. :3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är skiiiitsnygg inuti också! *intygar*

      Radera

Instagram

Populära inlägg