5 grymma kvinnliga karaktärer

10:27


Nej, jag har inte glömt er idag! Jag bara råkade vara lite off den här veckan och kom på igår kväll när jag skulle lägga mig att "Crap, det är internationella kvinnodagen imorgon! Då vill jag ju blogga om passande boktips!". Så jag ställde in mitt schemalagda inlägg och tänkte att jag helt enkelt får slänga ihop en lista imorgonbitti. Så här kommer ett inlägg lite senare än vanligt, men bättre än vanligt! Här kommer nämligen en liten lista med böcker jag tycker är extra passande för att läsa idag:

Pga cool kvinnlig huvudkaraktär.

Pga kvinnlig vänskap som övervinner allt.

Ms. Marvel, G. Willow Wilson & Adrian Alphona
Pga awesome kvinnlig superhjälte.

Lady Killer, Joëlle Jones & Jamie S. Rich
Pga kvinnlig lönnmördare som är allmänt awesome.

Dumplin', Julie Murphy
Pga tjocka kvinnor glöms bort i kvinnokampen.

Personligen kommer jag nog själv i år försöka komma så långt som möjligt i antologin Ätstört. Givetvis till min uppsats. Har känt mig lite skör de senaste dagarna, så känns så himla gött att få bädda ner mig i soffan och bara jobba på uppsatsen hela dagen idag. Hemma. Utan folk runtomkring. Inte ens Victor, för han är på jobbet. Så. Himla. Nice.

Vad läser ni idag?

Tidigare års listor hittar ni här: 2016, 2014, 2013 & 2012.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg