En ny favorit

14:44

Alltså, jag har ju det senaste året blivit totalt poddfrälst, älskar poddar – även om jag har supersmal poddsmak... För ett tag sedan började en podd följa mig på instagram, uppenbart promotrick eftersom de följer flera tusen andra. Men här fungerade det. Jag pratar förstås om Spöktimmen.

Nu har jag lyssnat igenom alla avsnitt de har ute, och kan typ inte få nog?! Älskar den. Så himla awesome podcast. Tanken med podden är att den ska vara som när kompisar sitter kring en lägereld och berättar om läskiga grejer för varandra – alltså inte bara om spöken och sånt, utan om seriemördare, olösta mysterier och allt läskigt. Gillar blandningen av ämnen + att det är både välbekanta historier och grejer som är helt nya för mig. De har också massor av tips på filmer och dokumentärer att se.

Mina favoritavsnitt är Spökhus, Hemsökta platser, Hemsökta hus i Sverige, Olösta mysterier och Olösta mysterier II.

Har för övrigt fått så sjukt mycket blogginspiration av den här podden. Är ni sugna på att läsa om mina favoriter bland olösta mysterier? Eller favorit-creepypastor? Eller kanske rentav mina favoritpoddar? Jag har faktiskt ett helt gäng jag följer nu, och det verkar inte som att jag gjort någon sån post. Let me know!

Du kanske också gillar

7 kommentarer

  1. Åh ja alla inläggsidéer låter jättebra! *-* + ska börja följa Spöktimmen om några sekunder. Iih!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, varning dock: Den här podden är seriously creepy. Jag tycker ibland att det blir så jäkla läskigt, som det ju typ blir mer när en sitter och snackar kompisar emellan. Men så bra! Och kul att du gillar idéerna! På en blogg nära dig, snart. Hoppas jag :)

      Radera
  2. Ska börja lyssna på den podden! Dock så är jag så jäkla lättskrämd och får mardrömmar av minsta lilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, du kanske inte ska börja med det avsnittet om typ oförklarliga ljud i så fall. För det var seriously obehagligt. Plus det om sömnparalys. De om kidnappningar och seriemördare är lite mindre läskiga!

      Radera
  3. Bra tips på podd! Följer Creepypodden och älskar den, så denna är nog också något för mig! Tycker det skulle vara superspännande om du la upp ett inlägg med dina olösta favoritmysterier!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag har några andra läskiga poddar på lager också, så får väl slänga ihop ett litet inlägg :) och om olösta mysterier!

      Radera

Instagram

Populära inlägg