Vad jag läser i helgen

12:00

Natten till igår var seriöst topp tio värsta i mitt liv pga blev matförgiftad av någon jävla skit i onsdags. Hade noll kontakt med omvärlden ett tag, men när jag väl fick sova i hela två timmar på raken (!!!) kunde jag faktiskt gå upp och stå och röra lite på mig utan att kräkas. Ja, jag skriver bara det här för att få era sympatier. Det är meningen att ni ska tycka synd om mig nu.

 Ni behöver dock inte tycka synd om mig för att jag har så jäkla mycket bra böcker att läsa! Har plockat hela tre skadade böcker/läsex på jobbet den här veckan + fått ett recex + köpt en bok på jobbet +++++ fått ett paket med bokreapocketar från Adlibris. Såatteh, totalt 11 böcker in... Heh.

 Håller dock fortfarande på med The Beginning Woods. Jag gillar den, men den är lite långsam. Och vill väldigt gärna gå vidare till någon av mina andra nya böcker trots att jag bara är halvvägs igenom. Tror att nästa efter det här blir antingen Rimligt lyckade ögonblick (alltså del tre i serien om Emanuel Kent, älskade de två första delarna), Bad feminist av Roxane Gay (pocketvarianten låg alltså i mitt bokrea-paket från Adlibris, fastän den inte var på rea... Heh) eller Dark Matter av Michelle Paver (en kollega till mig på jobbet: "Har du inte LÄST den än? Det känns verkligen som att du skulle ha gjort det!"). Sugen på alla tre!

Vad läser ni i helgen?

Du kanske också gillar

5 kommentarer

  1. Nej usch, så jobbigt! Hoppas du mår bättre snart!

    Bad feminist läste jag på en kurs i litteraturvetenskap, den var bra! Tror typ alla borde läsa den.

    I helgen ska jag läsa Kvinnan i svart av Susan Hill, har sett fram emot att läsa den i några månader nu :) Ska nog även läsa Bronsnyckeln av Cassandra Clare och Holly Black. Trevlig läshelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag mår mycket bättre, lite magkatarrspåföljder och trötthet bara. Blev så glad när jag såg att Bad Feminist hade kommit i pocket, tänkte att nu är det ju bara dumt att inte köpa (eeehehe). Kvinnan i svart gillade jag mycket, även om jag förväntade mig att den skulle vara mer som filmen. Vill verkligen läsa om den någon dag och mer approacha den för vad den är – om det makes sense...

      Radera
  2. Här får du lite sympati!
    Läste precis ut I dina ögon (Sarah Dessen), och eftersom reservationerna från bibblan inte hittade fram i tid till helgen är jag osäker på nästa bok. Kanske Legenden om Sally Jones, Bruno 3000 - klubben och en del pluggböcker...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Legenden om Sally Jones borde jag också läsa, har bara läst Mördarens apa... Den gillade jag i och för sig jättemycket!

      Radera
    2. Jag har också läst Mördarens apa och tänkte mig något liknande, men första boken är ju jättetunn och med många fler bilder! Ska bli intressant att läsa.

      Radera

Instagram

Populära inlägg