Hur går det med Kaosutmaningen?

21:55

Hörninini! Jag complete:ade min Kaosutmaning för kanske lite mer än en månad sedan (alltså som i att jag överskred 20 stycken, inte prickade av alla 35 punkter). De jag har kvar är:


4. Läs en bok vars författare var under 20 när hen skrev den.
5. Läs en bok av en författare med initialerna M.M.
12. Läs en bok vars titel innehåller fler än sju ord.
17. Läs en bok vars omslagsbild består av ett mönster.
18. Läs en bok vars filmatisering du såg innan du visste att det fanns en bok.
20. Läs en bok som till viss del (eller helt) utspelar sig på internet.
21. Läs en bok med idrottsanknytning.
25. Läs en bok med en flagga på omslaget.
26. Läs en bok om en skolklass.
30. Läs en novellsamling.
32. Läs en bok som utspelar sig i Malmö.
34. Läs en bok på vers.

Eventuell kan en väl kanske få pricka av nr 30 med Sommarboken? Jag menar kapitlen är fristående, även om det är på samma tema. Det borde väl räknas?

MEN! Jag ville komma fram till: Hur går det för er? Can we help each other out? Behöver ni några tips? HAR ni några tips? Shoot!

Du kanske också gillar

7 kommentarer

  1. Jag gjorde ett eget inlägg på min blogg om det här, och det verkar som att vi fastnat på ungefär samma punkter så tyvärr inga tips - men är RUSKIGT tacksam för förslag på ovanstående...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör till bloggmission inför nästa vecka att gå igenom allas kaosutmaningar och sätta upp en lista med punkter som är svåra och hur andra betat av dessa! Och frågar på jobbet och sånt. Håll ut, vi löser det här!

      Radera
  2. Har glömt min faktiskt. Gissar att jag också är klar med min, måste kolla. :-)

    SvaraRadera
  3. Efter att ha uppdaterat listan insåg jag att jag prickat av 21 böcker! :)

    SvaraRadera
  4. Brukar läsa men inte kommentera din blogg men nu lägger jag mig i :)
    Har du läst Michelle Magorians böcker (God natt mr Tom, En liten kärlekssång och Hemlängtan är mina favoriter)? Jag fastnade i Morgan Matsons böcker för ett tag sen och så vips hade jag läst alla tre, jag tryckte bäst om Amy and Roger's Epic Detour.
    Hoppas att det hjälpte lite :)
    Fanny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godnatt Mr Tom har jag läst typ 3-4 gånger, så det är konstigt egentligen att jag glömmer bort det! Ska kolla upp Morgan Matson också. Tack för tips! :)

      Radera

Instagram

Populära inlägg