23 påståenden om mig

11:05

Tydligen gör jag en sån här för tredje helgen i rad, men har verkligen uppskattat denna på andra bloggar (fast med 21 påståenden då. Min är lite utökad, se längst ner i inlägget), så får väl haka själv. Jag försökte spåra till ursprungskällan, men kom bara till Kattugglan innan det tog stopp... Men den har ju dykt upp hos bland andra Eli och Vargnatt i vart fall!

Jag heter Anna.
Jag är för tillfället i Malmö, och väntar på att Victors föräldrar ska komma hit så jag får äta falafel någon gång!
Jag är bra på att att spela piano.
Jag tycker inte om gurka. Och kött. Uäck!
Jag är dålig på att ta självständiga beslut om enkla saker. Typ var jag ska äta mat.
Jag läser sällan vuxenböcker.
Jag gillar när jag varit borta hela dagen och kommer hem till en katt som vill kramas med mig så mycket att hon står på mina fötter tills jag har tid att ta upp henne.
Jag sjunger eeeeeh, JÄMT?! När min sambo kommenterar brukar jag säga att jag skriver en musikal. Den är inne på sitt 23:e år nu, och måste därmed kunna ses som världens längsta musikal!
Jag älskar Victor, som håller i snöret så jag inte flyger iväg, som får mig att skratta så jag gråter och luktar så gott att jag vill somna varje natt resten av livet med näsan mot hans hud.
Jag är inte speciellt bra på att hålla i mina pengar (visserligen har jag inte så jävla stor inkomst att det finns så värst mycket att hålla i...).
Jag föredrar tåg framför alla andra transportmedel.
Jag tycker om djur.
Jag är beroende av AVOKADO.
Jag har på mig just nu "Wow no cow!"-tröja från Oatly instoppad i svarta shorts med brunt flätat skärp i och svarta strumpbyxor under (i skrivande stund alltså, vilket var i tisdags). Eller ja, det finns faktiskt en bild på det här, eftersom vi har en outfit-grupp på Facebook (alla är välkomna!).

 photo outfit_zpsb1r1ltnk.jpg

Jag dricker Ramlösa citron+ingefära. Så. Jävla. God. Totally my drug of choice.
Jag lyssnar på den här låten, på repeat. Annars är det den här spellistan - som från början gjordes för syftet att åka tåg långt - som snurrar. Innehåller en väldigt chill blandning av lite allt möjligt, Belle & Sebastian, Red Hot Chili Peppers, Amason och Rodriguez bland annat.
Jag blir arg på mig själv när jag spiller (vilket jag gör typ MINST en gång om dagen).
Jag blir rädd av mörker.
Jag önskar att jag hade tid/råd/möjlighet att ha en liten hund eller två.
Jag är pinsamt dålig på att säga tack (vilket inte betyder att jag är tacksam (snarare tvärtom), utan att jag har svårt för att erkänna att jag behövde hjälp med något).
Jag är uppvuxen i två familjer i Stockholmsförorter.

Och alltså, måste säga en sak att jag blev trött på att listan var så negativ?! Jag menar: "Jag är pinsamt dålig på", "Jag är inte speciellt bra på" och "Jag är dålig på", men bara en "Jag är bra på". Så här kommer några extra punkter som jag tycker att alla ni andra ska lägga till på era listor också:

Jag är helt fantastiskt bra på att göra spellistor. Eftersom jag har mycket bra musiksmak. Bäst, faktiskt. Naturligtvis.
Jag gillar att jag drömmer stort om exceptionella saker.

Du kanske också gillar

3 kommentarer

  1. Gillar att du la till lite mer positiva grejer! :)

    SvaraRadera
  2. Kul meme. Jag gjorde den på min hemsida också, ifall du är intresserad. (http://bokligt.umrion.net)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg