Shiverton Hall och världens bästa kunder

11:39

Alltså, ni kanske inte vet det här, men SF-bokhandeln - där jag jobbar, för alla som missat det - har officiellt världens bästa kunder. Förutom att de ALDRIG är arga (okej, kanske ibland. Men jag har jobbat där sen november och har totalt kanske haft TRE sura kunder) och världens mest förstående ("oj, men det klart jag förstår att ni inte kan ha exakt alla böcker inne hela tiden, då kommer jag tillbaka en annan dag") är de sjukt lojala (jag: "den finns nog på Comics Heaven annars" kund: "tack, men då väntar jag nog, jag vill hellre köpa den här!") och ibland när en får chansen att tipsa får en mer klockrena tips själv (as if I needed MORE books to read...).

Ett sådant moment - där jag typ fick mer tips själv än vad jag nog lyckades ge - hade jag med en kund igår. Hen sa att hen gillade Neil Gaiman, och jag berättade om min nyvunna kärlek för Gaiman, tipsade om The Sleeper and the Spindle, Coraline, The Young Elites och Uzumaki (alltså, det VAR inte så att jag berättade hela min livshistoria. Jag lovar) och hen tipsade om något som lät som att det var så mycket för mig att jag bad hen skriva upp det i min telefon till och med. Väl hemma, med datorn i knät tänker jag "mm, men ska bara kolla upp hur böckerna ser UT på Book Depository och kanske lägga till i min wishlist... SKOJARU INTE ENS 40 SPÄNN STYCK?!" *klickklick i varukorgen klickklickklick skrivit in kortnummer och de är helt plötsligt på väg hem till mig*. Oops. Men om någon säger att det är det läskigaste hen läst trots att det är mellanåldersböcker och hen dessutom gillar Neil Gaiman (jag menar typiskt bra smak?!), OCH böckerna dessutom ser ut såhär:


Är det inte lite svårt att motstå det hela då? Eh jo. (Klicka på bilderna för Goodreads! Och BD: Shiverton Hall och The Creeper)

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Men...nu måste jag ju kolla upp det. När någon säger "läskigaste man läst" då kan jag ju inte låta bli att kolla.. och jag behöver inte mer böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ELLER HUR! Hur ska en liksom kunna motstå det?!

      Radera
  2. Vaf*n Anna (jag tycker om dig i alla fall). Nu måste jag ju också överväga om jag vill ha dessa (trots att de ökat i pris till hela 60 spänn styck, ojoj). Som sagt, läskigaste en läst är ju lockande som tusan!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg