Efterlysning!

11:31

Ärade bloggläsare - idag får ni vara mina experter. Jag söker helt enkelt överviktiga karaktärer alternativt karaktärer som uppfattas som "tjocka" i svenska realistisk ungdomslitteratur. Det måste inte vara bra. Det måste inte vara vettiga framställningar. Det måste inte vara PK. Hit me!

Plus, måste säga detta: Jag ska inte skriva magisteruppsats förrän i vår men har ju såklart börjat research:a inför det hela och börjat läsa och analysera och alltså DET ÄR SÅ ROLIGT. Det är så kul att jag glömmer bort att jag har The Rose Society liggande i TBR-hyllan, att jag har Saga vol 5 att hämta ut, att jag är mitt i Slasher Girls & Monster Boys, att jag har en blogg att sköta om. Vill bara göra precis det här jämt. Det är liksom så himla fantastiskt att få undersöka något som jag är intresserad av, att göra något som ingen annan gjort förut. Ih, får äntligen vara tillbaka i mitt rätta element, och det är fasen helt amazing.

Du kanske också gillar

14 kommentarer

  1. Tänkte först att jag inte kunde hjälpa dig, men sen dök det ju upp: Hugo i "April, April" av Mattias Edvardsson!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, har redan fått tips om den :( annars superbra! Känns som att det går att få ihop material till en uppsats i alla fall!

      Radera
  2. Anna-Karin i Cirkeln. Enda jag kan komma på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, och vi får se om jag vill tänja så mycket på genregränsen. Men måste kanske göra det...

      Radera
  3. Eleanor i "Eleanor och Park" är väl lite större åtminstone? Inte på alla framsidor men enligt bokens innehåll?! I övrigt kommer jag också att tänka på en av bikaraktärerna (kille i detta fall) i "Onanisterna"?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eleanor & Park är ju inte svensk :( men ska kolla upp det med Onanisterna!

      Radera
    2. Jag är lite trött, för tänkte "som finns på svenska". Sorry!

      Radera
    3. Förstod det, och tyvärr - om vi ska prata om amerikanske böcker finns det ju hur mycket som helst att ta av, men inte när det gäller svenska :(

      Radera
  4. Blenda i Blendas bekännelser av Anita Eklund Lykull, och kanske Carro i Linas kvällsbok?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blenda hade jag med, men Carro ska jag definitivt kolla upp! Superbra ju!

      Radera
  5. Hungerflickan av Hellevi Wahl. Irmeli som är huvudkaraktären, tror att hon är överviktig (var väldigt många år sen jag läste den). Sen får hon visserligen ätstörningar. Men bra bok!

    SvaraRadera
  6. well hela only ever yours av louise o'neill är ju på gränsen till en ätstörning så där är det HUR många kommentarer som helst om I'm so fat, no you're not look at me. Vet inte om det räknas men ett tips iaf ^^ Annars funkar väl DUFF? inte läst den själv dock så vet inte...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste tyvärr vara svenska böcker :( annars bra tips!

      Radera

Instagram

Populära inlägg