Ojdå, nu blev det fel... eller?

13:19


Nepp, inget fel alls. Jag bara tänkte att jag faktiskt haft i princip exakt samma bloggdesign sen min blogg började bli stor (alltså 2011), och att det faktiskt är ganska tråkigt. Eller vad tycker ni? Därför har det skett en mycket drastisk förändring här på bloggen, och jag hoppas att ni ska gilla det hela!

Vissa saker jobbar jag fortfarande på - till exempel bilderna i förhandsvisningen. Men med mina begränsade html-kunskaper misstänker jag att det är något jag helt enkelt får börja jobba med och planera för. På plussidan har den här nya sidan fått alla bilder att bli responsive? Så förhoppningsvis NO MORE utstickande bilder. Trevligt va?

Etiketterna hittar ni numer längst ner på sidan. Sökfunktionen har fått flytta upp ovanför headern. Längst ner går det även att hitta min instagram-widget och vilka inlägg som varit populärast de senaste sju dagarna.

Om ni har några synpunkter får ni givetvis jättegärna säga till. Eh, dock, som sagt: Mina kunskaper i webbdesign är otroligt begränsade. Men försöka går ju (istället för att göra skolarbete...)!

Hoppas ni inte slutar läsa min blogg nu. Woop! :)

Du kanske också gillar

10 kommentarer

  1. Nice! Påminner lite i stilen om en väldigt bra blogg jag vet... en fråga dock - ska det vara så att man ska klicka på "continue reading" för varje inlägg?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, mm, jag vet! Men sen hårdanalyserade jag det hela och tänkte att det nog egentligen bara är färgskalan och versalerna som ställer till det hela.

      Och tillfälligt: ja. Jag har inte lyckats få bort det. Jag jobbar på det. Tills vidare får jag försöka jobba med det.

      Radera
  2. Jag klagar inte på designen, tvärtom! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra! Är det väldigt jobbigt att behöva klicka sig in på inläggen? Jag tycker att det finns en viss funktion - det blir lättare att leta tex. Försöker dock ändra texten så att allt blir på svenska, men när jag väljer att granska element ser koden inte likadan ut som mallen gör... Verkar som att headern på startsidan är ett javascript som hämtar info från den enskilda postsidan och det kan jag inte ändra????? Arghhhhhh.

      Radera
  3. Lite irriterande är det, men det är väl en fråga om tycke och smak, jag personligen har svårt för det - men det här är faktiskt mer irriterande, att jag inte hittar hur man svarar på ett svar utan måste börja en ny tråd. WTF??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste klicka som att du svarar på ditt eget meddelande! Kan meddela herrn att DET åtminstone är precis som det alltid varit ;)

      Det som är MEST irriterande av allt i hela jävla alltet är att den inte GÖR KURSIVERINGAR. Vadfan. Och det verkar som att det är något som JAG pajat, för jag tror att den gjorde det förut (MEN JAG HAR JU INTE ÄNDRAT NÅGOT SÅDANT????). Alltså grejen är att det här liksom börjar gå utanför mina html-kunskaper. Victor lovade att kolla på det i helgen, för han har mer koll än jag. Och kan inte fråga hen som gjort grundmallen pga då måste jag betala och det har jag icke lust med.

      Och att klicka sig in på inlägg får stanna. Eeeeh, dels för att jag inte vet hur en tar bort det (har provat att söka i mallen på exakt alla sådana olika read more-koder jag hittar på internetz) och dels för att jag faktiskt börjar gilla det. Det ser mer cleant ut på startsidan.

      Radera
    2. Jaha, då lärde jag mig nåt nytt. Inte helt bortkastad dag alltså.

      Radera
  4. Jag tycker att den är Jättesnygg! Tumme upp från min sida! Men har nog också lite problem med funktionen continue reading.. För jag vill ju alltid läsa hela inlägget ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack! Hemskt ledsen att ni inte gillar continue reading-funktionen, och är ännu mer ledsen att jag inte kan plocka bort den :( Det verkar vara ett javascript och när jag plockar bort det försvinner liksom hela inlägget från startsidan... Så antingen måste jag byta mall helt eller betala för support. Vi testar såhär ett tag så får ni skriva superhögt om det blir jättejättejobbigt, så ser vi vad jag väljer att göra åt det då!

      Radera
    2. Haha, jag tänkte skriva skriKa superhögt, men skriva passade ju bättre :D

      Radera

Instagram

Populära inlägg