Hej fredag!

05:57

Okej, eftersom jag inte har planerat något vettigt inlägg till idag kommer jag bara babbla lite om saker som händer i mitt liv eller som jag tänker på just nu. Anledningen till att jag inte har planerat ordentligt är den jag skrev igår - jag är helt enkelt så uppe i uppsatsarbete att jag totalt glömmer allt annat. Så istället lånar jag en lista av Elsa om hur det är just nu.



Jag längtar efter: Att få jobba imorgon. Har inte jobbat sen innan Barcelona, och är så pepp.

Jag ledsen över: Att jag inte fick den handledaren jag ville i skolan. Fast hen jag fått är också superbra, och förmodligen mycket bättre för mitt psyke.

Jag äter helst: Den här soppan: Ta en gul lök + två vitlöksklyftor och skiva. Mixa tillsammans med två paket krossade tomater (eller ett paket krossade tomater, typ en halv deciliter tomatpuré och en skvätt grönsaksbuljong, mellan en och två deciliter), en buljongtärning upplöst i vatten (eh, hoppa den om du hade buljong istället för tomatkross) och lite riven ingefära. Värm i kastrull. Salta och peppra. Ät med fräscht bröd med mycket smör och ost på. Dö smaklöksorgasmdöden.

Jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning: Att skriva uppsats i vår. Är rätt säker på att jag bestämt ämne nu. Har undersökt material och det verkar vara genomförbart. Det är också helt galet nytt inom svensk ungdomslitteraturforskning, vilket förstås känns extra kul!

Det finaste jag vet är: Världens finaste lilla sambo- och kattfamilj.

Jag läser: Slasher Girls & Monster Boys, tolkningsteori, dokumentation från SBI:s bokprovningar och vetenskapliga texter om barn- & ungdomslitteratur som jag tycker verkar intressanta - oavsett om de är relevanta för mitt ämne eller inte.

Jag är galet stressad över: Att jag för första gången på universitetet måste prestera bra betyg. Det krävs liksom om jag ska kunna komma in på forskarutbildningen sen.

Jag lyssnar helst på: Det som finns i den här spellistan. Förutom när jag kör bil - den är helt värdelös att köra bil till. Då är det denna som gäller. Och Hope Conspiracy, Every Time I Die och Suicide File. Och Smiths och Belle & Sebastian. Är så glad att jag hittat tillbaka till Smiths de senaste dagarna. Mysigt ju!

Jag drömmer om: Nästa höst när jag - förutsatt att jag är klar med min uppsats och att den är framlagd - kan hålla på och göra i ordning ansökning till doktorandplats. 

Jag blir nostalgisk av: Hittade en gammal dagbok från när jag skrev kandidatuppsats. Förfäras och fnissar om vartannat.

Jag är glad över: Att den dumma och ångestiga våren känns så avlägsen. Att jag och Victor ska på utflykt med kaffetermos, mackor och Singoalla-kex på söndag. Att jag börjat öva upp min spanska och att den inte är helt dålig faktiskt. Att jag äntligen både får hålla på med det jag älskar och att det fortfarande känns fantastiskt och att den jag älskar är hemma hela hösten.

Så hur är det med er nuförtiden egentligen?

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg