I've got another confession to make: I'm your fool

11:34

Jag vill avsluta den här veckan (eller nåja, vi har ju ett A-Ö-inlägg imorgon) med att tacka för helt sinnessjuka läsarsiffror efter designbytet. En hel dags sidvisningar innan lunch och sånt. Jag tar det som att ni gillar att det ser nytt och fräscht ut (och hoppas så klart på att det inte bara är nyhetens behag det handlar om utan lite mer ihållande än så). Alternativt tillhör det the perks of "Continue reading". Vilket som betyder det ju att ni vill läsa min blogg - riiiight? Jag hoppas att fortsättningen ser minst lika fin ut och att ni uppskattar den nyvunna bloggambition jag tycker att jag hittat med designbytet. Alltså seriöst - det känns så himla inspirerande!


Något annat nyvunnet den här veckan: jag har för andra gången på typ ett år hittat tillbaka till Foo Fighters. I onsdags. Andra gången pga följande: under våren lyssnade jag på Foo Fighters VARJE gång jag hade ångest. Efter att ha sett dem live och brutit ihop i en främmande stad blev hela konnotationen oändligt mycket värre - vilket gjort att jag inte orkat med dem ALLS. Men nu, igen: glädjebubblan i magen, gåshuden, tryggheten. Plus att "My heart is under arrest again" kan vara en av de snyggaste raderna någonsin (på tal om det funderar jag på att göra ett blogginlägg om musikpoesi, vad säger ni?).

Också: Jag skickade in en hemtenta igår som inte ska vara inne förrän på MÅNDAG. Och det viktigaste av allt: Victor får två månader till på Barnkanalen och är garanterad jobb till och med februari. Ihp.

Alltså fan, det jag egentligen vill komma till med det här inlägget är följande: en blogg (den här bloggen) är ingenting utan läsare (du och du och du). Så, nu kan ni gå och lyssna på rubrikreferensen och ta helg eller spendera den nyinkomna lönen eller vad ni nu ska göra. Och kom ihåg att ni är fina. Puss!

Du kanske också gillar

7 kommentarer

  1. Om det visar sig att det bara har att göra med att den räknar konstigt pga "continue reading" så ska jag också aktivera det. Jag gillar räknefel pga that's so me.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte räknar konstigt, utan om en vill läsa hela inlägget måste en ju klicka sig till en ny sida = en till sidvisning. Om du besökte min blogg varje dag förut och läste senaste inlägget blir det ju nu två sidvisningar eftersom du måste klicka dig till en ny sida. Inte räknefel, logik. Och det är delvis därför jag behåller funktionen också = strategiskt drag.

      Radera
  2. undrar var jag kan hitta den funktionen i wordpress dårå... google, visa mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du vill inte ha det på min blogg men vill införa det på din....

      Radera
    2. I blogger krävs det egentligen bara ett html-kommando i själva posten. (!--more--) fast med du vet pilar istället för parenteser (men html fungerar även i kommentarerna så vet inte hur den reagerar om jag skulle posta den riktiga koden...). Gissar att det borde fungera även för wordpress?

      Radera
    3. Äh jag orkar inte. Dessutom så läser jag ju oftast din blogg via bloglovin och då slipper jag klickandet i alla fall.

      Radera
    4. Fast det är ändå ondast när den inte visar hela blogginlägget i bloglovin *petar på och stirrar argare än argast*

      Radera

Instagram

Populära inlägg