10 saker jag längtar efter

23:00

Herregud vad det blivit mycket personligt på den här bloggen de senaste veckorna, men det verkar ju faktiskt inte som att ni misstycker eftersom ni blir fler snarare än färre... Så här är tio saker jag längtar efter medan jag ligger i soffan och har feber-Friends-maraton (obs på att det kommer en riktig Top Ten Tuesday imorgon när det är tisdag):

1. Att fucking träna. Har inte tränat på mer än fyra veckor pga sjuk + postsjuk och sen mådde jag dåligt pga en jävla massa strul i en vecka, sen var jag jävligt upptagen och nu sjuk igen.


2. All lästid jag ska ha på tåget till Göteborg på fredag och på tåget från Göteborg på söndag. 

3. Att äta veganglass på Köld i Malmö v. 27 (och försöka ta itu med projektet "Besöka bokskog utan bil"). 

4. När jag är frisk och orkar gå fem meter utan att få blodtrycksfall och bli andfådd (är alltså sjuk IGEN. Låt oss bara säga att jag blivit extremt noga med mina vitamintillskott de senaste dagarna).  

5. En värld där datorer inte går sönder, utan håller tills en VILL köpa en ny. Har pajat två (ev tre) stycken (eller alltså, om en ska vara noga var det faktiskt Katniss som hade en av dem i golvet, men jag hade ju lagt den dåligt till) de senaste veckorna. Min sambo verkar ha råd att låna mig pengar till en ny (kostar mer att reparera än att köpa en ny...), så det LÖSER SIG, men imorse kändes allt väldigt hopplöst och gråtigt. 

6. Att sommaren ska börja på riktigt. 

7. Att jag ska få ork att läsa Mistborn

8. Bokmässan och höstutgivningen. Fast sommar först!

9. Att få börja sommarjobba heltid på SF-bokhandeln.

10. Batmantröjan som min storasyster räddade undan en kompis garderobsrensning för att hon tänkte på mig (alltså har inte träffat min storasyster än efter det)! Behöver mer superhjältekläder i mitt liv.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg