Top Ten Most Anticipated Releases For the Rest of 2015

06:04

Jag hade egentligen tänkt att det här skulle bli en videoblogg (eftersom folk faktiskt tittade på och var himla duktiga på att kommentera min förra! Sjukt kul), men så vaknade jag med halsont i lördags och världens feber i söndags. Hostar och har blodsmak i halsen idag (måndag) så nope, videoblogg = niet.

Okej, men vi återgår till Top Ten Tuesday den här veckan. Temat är utgivning för resten av 2015, och jag har några jag är dödligt pepp på. Speciellt nu när jag har fått presentationer från alla stora barn- och ungdomsförlag (ohmy vad jag kommer sakna det till nästa säsong...). En hel del har jag ju hunnit läsa redan, tack vare min praktik dårå. Men här är min lista:

  1. Library of Souls - Ransom Riggs
  2. The Rose Society - Marie Lu
    Jaha, okej, dessa två är ju då mina peppigaste böcker inför hösten. CAN'T STAND ALL THIS PEPP! Har förhandsbeställt båda två, som bekant. Vill typ lägga mig ner på golvet och vänta till jag får läsa dem.

  3. Var är Audrey? - Sophie Kinsella
  4. Jag och Earl och tjejen som dör - Jesse Andrews
  5. Röta - Siri Pettersen
    Sååååå... Tre av böckerna jag vill läsa mest i den svenska utgivningen står B. Wahlströms för, vilket jag tycker är väldigt olyckligt. Det är nämligen det förlag som är struligast ever vad det gäller recex, så jag har inte gärna med dem att göra. Vilket betyder att jag heller inte gärna recenserar deras böcker. Och eftersom jag har en bokblogg att tänka på läser jag inte gärna böcker jag inte kan recensera. Men när de nu släpper en himla massa bra böcker i höst är det välan inget annat att göra än att bita i det jävligt sura äpplet.

  6. PAX: Gasten - Åsa Larsson, Ingela Korsell & Henrik Jonsson
    Jag var ju definitivt inte såld i början av den här serien, men nu är Gasten faktiskt en av mina största peppar inför hösten!

  7. Just nu har vi varandra - Sara Bergmark Elfgren
    Det här att Sara Bergmark Elfgren kommer ut med en filosofisk bilderbok! Har fått se lite inlagebilder från den här och med stor sannolikhet blir den fantastisk.

  8. Endgame: Spelet - James Frey
    Jag var ju egentligen inte såld på första boken här heller, men kan inte låta bli att se fram emot fortsättningen typ orimligt mycket ändå... Knäppt det där.

  9. Ada Goth och mysteriet på Gast-Gorma herrgård - Chris Riddell
    Inför en eventuell videoblogg googlade jag på hur en uttalar hans efternamn, så nu vet jag! Inte som riddle alltså (titta för övrigt på den videon och alla andra med när han ritar! Sjukt coolt! Är så fascinerad av folk som är bra på att rita, pga är helt värdelös på det själv).Den här boken är typ värd att läsa bara för att Riddell är en helt fantastisk tecknare och för att den kommer ha LILA snitt. Bara säger.

  10. Omänniskor - Nanna Johansson & Kristoffer Svensson
    Svensk fantasy för ungdomar känns ju alltid rätt intressant, och mina gamla kollegor på Barnens Bokklubb intygar att den är bra dessutom. Faktum är att det redan ligger en pdf av den här i min läsplatta, så den skulle kunna bli läst typ... när som helst.

  11. Bonusbok som ni borde vara taggade till tusen på: Manifest för hopplösa - Åsa Asptjärn
    Fortsättningen på Konsten att ha sjukt låga förväntningar kommer ju då i mitten på augusti och ni borde VERKLIGEN läsa. Själv har jag ju redan läst Manifest för hopplösa och lovar att den är minst lika bra som den första boken.


Du kanske också gillar

7 kommentarer

  1. Åh, visste inte att Sara Bergmark Elfgren ska ge ut bilderbok!? :O Låter lovande..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men eller hur! Och som sagt, har fått se några uppslag och det verkar 👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻

      Radera
    2. Alltså frågetecknen var emojis som jag försökte meddela "fantastiskt" med...

      Radera
  2. Jag är också sjukt pepp på JOEOTSD, försöker hålla mig till den svenska utgivningen i höst lagom till filmen framför att läsa den på engelska direkt. Den som väntar på något gott... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahmen eller hur! Den verkar ju som TFIOS fast typ... Bättre. Fast jag är lite sugen på att köpa den på engelska bara för att slippa hela BW-grejen...

      Radera
  3. Föga förvånande att 1, 2 5, 6, 11 är med på min lista. 4 är jag också rätt pepp på - sett filmtrailern förresten? Verkade lovande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, är så sjukt dålig på att hålla koll på filmtrailers och sånt... Men kanske borde. Inte jätteförvånande med tanke på att 1. Du har fått min långa lista redan innan. 2. Vi har dödligt lika smak. :)

      Radera

Instagram

Populära inlägg