Maj

06:32

Alltså HUR - jag menar H.U.R????????? - kunde det blir juni så dödligt snabbt?! Turbulent månad det här. Jag avslutade maj med att hänga med min pojkvän i Malmö (hänger fortfarande där, åker imorgon vid nio-tiden). Tänkte spendera dagen idag med att göra studiebesök på SF-bokhandeln bara för att kolla in hur de har det, äta mer falafel och kanske försöka skriva lite praktikrapport. Det blir nog bra!

Dagsschemat för bloggen då? Ja, vi har den här sammanfattningen, och för er som tycker sånt är trist kommer en recension senare idag också. Hurra! Är sjukt medveten om hur lång efter jag ligger med recenserandet... Jag försöker, det kommer... eh, förr eller senare. Jag kanske borde köra en recensionsvecka igen, eller vad säger ni?

I maj läste jag:
63. Manifest för hopplösa, Åsa Asptjärn
62. Konsten att ha sjukt låga förväntningar, Åsa Asptjärn *
61. Gatukatten Bob, James Bowen *
60. Min brorsa heter Noa, Anna-Clara Tidholm & Joanna Hellgren *
59. Huset mittemot, Alex Haridi *
58. Stjärnstenen (Drakarnas öde #1), Jo Salmson *
57. Dagboksanteckningar från ett källarhål, David Wiberg *
56. Odinsbarn, Siri Pettersen *
55. Trädet och tiden, Gunila Ambjörnsson (omläsning)
54. Den förbjudna skogen (Fablehaven #1), Brandon Mull
53. Dit ljuset inte når, Annika Thor
52. Vi är alla helt utom oss, Karen Joy Fowler *
51. Den här sommaren kan bli min död, Malin Stehn *
Totalt: 13.
Gillade mest: Hm, jag tror nog att det blir Vi är alla helt utom oss här. Fast Konsten att ha sjukt låga förväntningar och Manifest för hopplösa ligger fasen inte långt efter. Eller de kanske var bättre ändå? Åh, jag vet inte.
Gillade minst: Minst intressant var nog kanske Den förbjudna skogen - så pass att jag inte ens är speciellt pepp på att fortsätta läsa Fablehaven alls.
Största överraskning: Konsten att ha sjukt låga förväntningar. Jag hade faktiskt inte alls speciellt höga förväntningar på den, men det visade sig ju vara en tokhit.
Största besvikelse: Odinsbarn... Utan att vara ens i närheten av dålig eller något sådant. Det var helt enkelt bara mina förväntningar på den som var på tok för höga.

Du kanske också gillar

1 kommentarer

Instagram

Populära inlägg