Top Ten Books I've Read So Far In 2015

06:14

Jahapp, dagens Top Ten Tuesday är i princip copypaste från min ♥♥♥-flik. Temat är nämligen det bästa jag läst hittills i år. Men eftersom jag på grund av lite tidsbrist och dålig planering inte lyckats få in något bättre här så kopierar jag väl den listan dårå. Och fyller ut de tre sista platserna. Ingen inbördes ordning!

  1. Himlen börjar här, Jandy Nelson
  2. Jag ger dig solen, Jandy Nelson
  3. Percy Jackson, Rick Riordan (nej, det är inte bara en bok, utan en serie but I don't care)
  4. Dagboksanteckningar från ett källarhål, David Wiberg
  5. Konsten att ha sjukt låga förväntningar, Åsa Asptjärn
  6. Manifest för hopplösa, Åsa Asptjärn
  7. The Sleeper and the Spindle, Neil Gaiman & Chris Riddell
  8. Mistborn: The Final Empire, Brandon Sanderson
  9. Stardust, Neil Giaman & Charles Vess
  10. Den ökända historien om Frankie Landau-Banks, E. Lockhart
OCH HALLÅ ALLA MÅSTE OBSERVERA DETTA: Neil Gaiman är med på den här listan TVÅ gånger. Om listan hade haft 11 punkter hade han kunnat vara med en tredje gång. Alltså, ni fattar inte hur ORIMLIGT nöjd jag är över att äntligen få vara med i klubben. Det här gör mig glad på riktigt. = knäpp, jag fattar, men vadfan! Neil. Gaiman. Som jag trodde att jag aldrig skulle gilla. Är så glad att jag är såld så att jag är såld på att vara såld. If that made any fucking sense at all.

OCH OCH OCH idag åker jag och Katniss till Malmö för att krama på vår bästa person i världen! Så glad (inte Katniss, för hon är fan aldrig glad. Nöjd: ja. Glad: Bwahahahaha, nej.)!

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Rock Riordan är riktigt bra, böckerna om Percy Jackson fungerar utmärkt som snuttefilt när man inte kan sova. Jandy Nelsons Jag ger dig solen och Brandon Sandersons Mistborn fick vara med på min lista med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men precis så ang Percy Jackson! Det är verkligen precis den typ av böcker jag läser när jag mår dåligt.

      Radera

Instagram

Populära inlägg