Alphabooks tag

11:20

Jag blev taggad av Nellon att göra denna, så då gör jag väl det! Det går helt enkelt ut på att lista favoritböcker från A-Ö - bra sysselsättning för en lat söndag. Enligt kutym bortser jag från the i början av titlar. Har tydligen typ inte ens LÄST böcker på Å och Ä?!

A - Alena - Kim W. Andersson
B - Bröderna Lejonhjärta - Astrid Lindgren
C - Carrie - Stephen King
D - Dagboksanteckningar från ett källarhål - David Wiberg
E - Egenmäktigt förfarande - Lena Andersson
F - Fjärde riket - Maria Nygren
G - Grundläggande studier i hoppfullhet och hopplöshet - Linn Spross
H - Himlen början här - Jandy Nelson
I - I kroppen min - Kristian Gidlund
J - Jag, en - David Levithan
K - Konsten att ha sjukt låga förväntningar - Åsa Asptjärn
L - Legend - Marie Lu
M - Miss Peregrine's Home for Peculiar Children - Ransom Riggs
N - Nick & Norahs oändliga låtlista - David Levithan & Rachel Cohn
O - Onanisterna - Patrik Lundberg
P - Panic - Lauren Oliver
Q
R - Resten får du ta reda på själv - Lauren Oliver
S - The Sleeper and the Spindle - Neil Gaiman
T - Två eller tre saker jag glömde berätta för dig - Joyce Carol Oates
U - Uzumaki - Junji Ito
V - Vi är alla helt utom oss - Karen Joy Fowler
W - Wallflower - Stephen Chbosky
X
Y - The Young Elites - Marie Lu
Z
Å
Ä
Ö - Önska bort, önska nytt - Ingrid Olsson

Jag skickar väl vidare till Elina, Elina och Vargnatt!

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Kul att du gjorde taggen. Du får gärna länka till mig i inlägget bara eftersom flera säkert inte vet vem Nellon är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt, klart jag ska! Var jag som var snabb med att klicka på publicera bara :)

      Radera

Instagram

Populära inlägg