Jobb å jobb å jobb å jobb

10:28

Den här veckan har jag äntligen fått börja jobba i bokhandeln, och har väl (eller kommer, när veckan är slut) i princip jobbat heltid. Och det är som vanligt jävligt roligt och jävligt slitigt. I tisdags hade vi ju tex event där vi livestreamade panelsamtal med George R. R. Martin, och i onsdags var Martin själv på plats för att kolla in butiken. Det var väl rätt coolt då, även om jag inte ens gillar GoT (alltså varken böckerna eller tv-serien eller något. Ärligt talat: jag fattar inte poängen).

Annars har det väl knappt hänt något värt att nämna den här veckan. Jobba, äta, titta på Friends, läsa lite, sova. Egentligen var planen från början att jag skulle ha jobbat bara en dag denna vecka, men fick fler pass. Vilket ju är trevligt, för då kan jag betala hyran nästan månad (det kunde jag inte den här </3 Men sambo med heltidsjobb osv...).

I helgen ska jag... jobba mer + åka och droppa bilen hos min mami, eftersom jag + kattskrället åker till Malmö på tisdag.

Förresten, hey, jag har under de senaste veckorna funderat på när det är dags för den här bloggen att ta sommarlov/trappa ner till någon sorts sommarpublicering (dvs mindre), men ni verkar ju inte visa några tecken på att ta sommarlov? Förutom med att kommentera. Det saknar jag!

Vad har ni gjort i veckan? Kan inte ni som har semester berätta om hur mycket ni har gjort ingenting?

Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. Jag har semester och det här dötråkigt. Det regnar hela tiden och eftersom jag bor vid kusten hade jag hoppats på att ligga på stranden hela veckan... Dessutom hinner jag läsa mindre när jag är ledig än när jag jobbar,,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhnej! Jag förstår :( hoppas på lite sol snart då!

      Radera
  2. Jag säger som du: Jobb, Jobb och åter Jobb.....Ingen semester i sikte detta året, enbart jobb och jobbsökande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uschdå, jag har ju åtminstone två veckor i slutet av augusti att se fram emot!

      Radera
  3. Oh en till som inte gillar GoT. Jag ska väl i och för sig inte säga att jag inte gillar det, men jag har absolut inget intresse av det, försökte se tv-serien men fastnade inte alls. Böckerna orkar jag inte ens tänka på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men då är vi på samma nivå då. Det är ju inte så att jag aktivt ogillar det, eller tycker att det är DÅLIGT. Jag bara... Förstår inte vad som är BRA.

      Radera

Instagram

Populära inlägg