Sommarläsningstaggen

21:36

Jag blev taggad av Nelly (som jag kommer ihåg att länka redan från början den här gången, yay me! Mvh sinnesförvirrad) att göra den här sommarläsningstaggen, så det blir väl ytterligare en tagg-helg dårå!


1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Gjorde ju en Top Ten Tuesday på temat för två veckor sedan, men väljer väl ut fem stycken ur min hylla:
The Scorch Trials, James Dashner
Coraline and Other Stories, Neil Gaiman (eftersom jag gillar Gaiman nu tänker jag överdosera lyckan biiiiiiig time. Kommer förmodligen sluta med att jag aldrig i hela mitt liv vill läsa en Gaiman-bok igen)
Howl's Moving Castle, Diana Wynne Jones
Tredje principen, Anna Jakobsson Lund

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Blod & stjärnstoft av Laini Taylor, vilket egentligen är dumt, eftersom jag ändå GILLADE första boken och har blivit talad om för att andra boken är ännu bättre. Men jag drar mig för att läsa den...

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
I en skön utefåtölj på mammas altan!

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans?
Eftersom jag inte kommer ha tid att vara hos min mamma alls (är ledig två dagar den 24-25 juli, annars är jag inte ledig mer än en dag åt gången på hela sommaren...) så lär läsningen ske hemma i soffan. Önskar jag hade sköna stolar på min balkong, i så fall hade jag hängt där hela tiden. Men det har jag inte... Så det är ju kört.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Oj, ingen aning. Men jag har ju förstås höga förväntningar på Riordan.

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Den ökända historien om Frankie Landau-Banks! Rolig, spännande och tänkvärd!

7. Strand eller hängmatta?
För läsning? Hängmatta såklart, så en inte får sand i boken.

8. Deckare eller roman?
Roman.

9. Favoritgenre?
Science fiction och fantasy. Helst YA.

10. Tagga 3 andra!
och Bokpotaten för att tvinga potaten att blogga lite!

Du kanske också gillar

5 kommentarer

  1. Helt med dig på 2:an!

    SvaraRadera
  2. Howl's moving castle är en av mina favoriter, så bra!

    SvaraRadera
  3. Perfekt för onsdag, tack!

    SvaraRadera
  4. Nämen, vad go du är - precis hemkommen från strapatser i Småland och kroppen är arg på mig, så idag ska här bloggas för jag kommer ju inte upp ur soffan ändå. Tack! ^^ Har också funderingar på att läsa Gaiman i sommar, men det brukar gå skruttigt med mina planer (särskilt eftersom American Gods står näst på tur och den skrämmer mig med sina modiga 600 sidor). Lycka till med honom i sommar!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg