This is a public service announcement (without guitar)

23:27

JAG.
GILLAR.
NEIL.
GAIMAN.

Läste precis klart The Sleeper and the Spindle and I fucking love it. Skojar ej. 5/5. Ni som läst det här och det här och sett detta fattar varför det här är så stort för mig - att jag har fattat grejen med Neil Gaiman. Men hörni, det här är dagen då jag officiellt bekänner mig som Gaiman-fan. Ska fira denna dagen - den 9 juni - som Gaiman-dagen resten av livet.

Kom också på det här: De enda två Gaiman-böcker jag gillat (dvs The Sleeper and the Spindle och Coraline) har jag läst på engelska. Allt jag ogillat har jag läst på svenska. Kanske dags att inse faktum att Gaiman-översättningar är jävligt kassa? From now on: Jag ska aldrig mer läsa en Gaiman-översättning. Pruhmess!

Rubrikreferens.

Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. Jag skriver tamigfan upp det här i kalendern!

    Och nu när jag tänker efter: Jag har nog aldrig läst Gaiman på svenska jag heller. Du kan vara nåt på spåren där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Alltså det är nästan så jag blir sugen på att läsa om Graveyard Book och The Ocean at the End of the Lane på engelska nu bara för det... Eller så kanske jag borde låta bli ifall att det är böckerna som är tråkiga.

      Radera
  2. Graveyard book har jag faktiskt inte läst. Testa Stardust annars, den är så pass trevlig att jag tänkte läsa om den i sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ptja, jag var ju uppenbarligen inte såld på Graveyard Book, men ska kolla Stardust! Vi har ju ehm... Ett par Gaiman-fans på SF också och jag var fan nästan rädd att jag skulle bli av med jobbet när jag droppade att jag inte gillade Gaiman. Så de lär ju bli glada nu. Och överösa mig med böcker som jag ska läsa nu när jag tydligen fattat grejen!

      Radera
  3. Älskade också den. Sedan är den ju också förmodligen den vackraste boken i min bokhylla. Underbar bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men verkligen, måste definitivt vara bland det vackraste jag äger i bokväg alltså.

      Radera

Instagram

Populära inlägg